China Light: de magische samenwerking met de Zoo van Antwerpen

De samenwerking tussen Zoo Antwerpen en China Light bestaat al bijna 10 jaar. Reden genoeg om terug te blikken op de mooie jaren van samenwerken, evenementen organiseren en de mooiste dingen creëren. Kathleen Moorthamer, Brand Manager van Zoo Antwerpen vertelt ons over het afgelopen decennium.

"Het team van China Light is geweldig. We werken sinds 2013 met hen samen en het is een plezier om met hen te werken. Ze zijn professioneel, zelfs onder de zware omstandigheden van de pandemie bieden ze een uitstekende service. Ze zijn erg flexibel en praktisch. China light heeft zich ook in Europa bewezen: ze bieden betrouwbare kwaliteit en proberen zich voortdurend te verbeteren."

Geïnspireerd door verbetering

Die constante drang om te ontwikkelen en te verbeteren is iets wat China Light echt kenmerkt. Dat zie je ook terug in de installaties. Waar andere, vergelijkbare, organisaties het laten bij gewone lantaarnwerken, gaat China Light een stap verder. Neem bijvoorbeeld de interactieve installaties zoals de Moonlight Swing of de interactieve draagbare LED dansvloer. Niets gaat de verbeelding van de kunstenaars en uitvinders te boven. "Ik denk dat je gerust kunt zeggen dat China Light de beste lichtfestivals van Europa heeft gecreëerd. Ze zijn in staat om een concept te vertalen naar een geweldig ontwerp, op maat gemaakt voor onze parken en met een geweldige bezoekerservaring."

Magische bomen

De vraag welke installatie de meeste indruk heeft gemaakt op Kathleen Moorthamer is een moeilijke: "Moeilijk kiezen! Samen met China Light Festival hebben we geweldige dingen gemaakt, van dinosaurussen tot sprookjesprinsessen. Als ik moet kiezen, vind ik de wensboom die ik heb helpen ontwerpen echt geweldig. Een prachtige bezoekerservaring waarbij de kijker op een knop kon drukken, een wens kon doen en alle vlinders van kleur konden veranderen. Magisch!"

Een mooie toekomst

China Light heeft al veel goeds gedaan voor de Antwerpse Zoo. Moorthamer hoopt dat dit ook in de toekomst zo zal blijven: "De evenementen hadden een grote impact op onze inkomsten, maar het bieden van een magische ervaring verbindt onze bezoekers ook op een emotionele manier met ons. Ze creëren nieuwe, gezellige herinneringen met hun dierbaren in onze ZOO. Wat is een betere manier om je bezoekers dicht bij je merk te houden? We verwachten dat China Light Festival hun festivals blijft verbeteren door nieuwe technieken en meer interactiviteit te introduceren. Ik hoop dat ze zichzelf blijven heruitvinden zoals ze tot nu toe hebben gedaan, dat ze elk jaar beter worden en de bezoekers elk jaar een betere ervaring geven."